Med en tverrstilt to-sylindret rekkemotor, ny slank og aerodynamisk kåpe, kvikkskifter og slipperclutch skal nye Yamaha kjempe om en posisjon i R-klassen.

Les flere nyheter her

Motoren yter 73 hester ved 8750 omdreininger per minutt og med en veivaksel på 270 grader vil motorkaraktistikken skille seg ut. Foreløpig oppgir produsenten ikke hvor stort dreiemomentet er, men forteller på sine nettsider at dreiemomenter er linjert og skal gi godt skyv ut av svingene.

Yamaha har lagt stor vekt på aerodynamikken og at motorsykkelen skal gi for beskyttelse for fartsvinden, samtidig som den skal være så smal som mulig. Produsenten hevder at den skal være den smaleste i klassen. På den måten skal den skjære seg gjennom vinden. Sittestillingen er sportslig og fremoverlent.

Fronten er ny, men likevel gjenkjennelig og har funnet sin plass i R-familien til Yamaha. Motoren er utstyrt med assist og slipper-kløtsj. Kvikkskifter er ikke standard, men kan velges som ekstrautstyr hvis du eventuelt skulle gå til anskaffelse av et eksemplar.

Den gjenkjennelige blåfargen er kanskje freshere enn noen gang, men du kan også få den i en sort utgave.

Foreløpig vet vi ikke noe om prisen, men sykkelen skal være leveringsklar i november, når sesongen for de fleste av oss er over.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *