Siden alle årets messer er avlyst på grunn av Covid gjennomfører Triumph Scandinavia en miniturné hos forhandlere i Norge. I går viste Triumph fram modellene Speed Triple 1200 RR og tre versjoner av nye Tiger 1200 hos CBP i Skien.

– Det ble raskt fullt etter vi sendte ut invitasjon til disse visningene. Under andre omstendigheter skulle vi gjerne hatt flere på besøk. Når det er sagt har vi i etterkant snakket litt sammen om erfaringene fra denne seansen, og ser ikke bort i fra at vi tar med oss denne erfaringen og inviterer til mindre samlinger en annen gang også, forteller daglig leder i CBP Thore Slettetveit.

Sjef for Triumph Scandinavia Hasse Näslund forteller entusiastisk om nye Speed Triple RR

Tirsdag var Triumph Scandinavia på besøk hos Alf Graarud Motor i Sarpsborg. Etter bra oppmøte på Østfold-siden satte de kursen inn i landet mot Skien og CBP for å vise fram sine viktigste nyheter. Vi har skrevet om Speed Triple 1200 RR og Triumph 1200 tidligere, og går derfor ikke dypere i materien i denne artikkelen. Ønsker du mer informasjon om syklene les artiklene: Triumph Tiger 1200 -lettere og sprekere og Nye Triumph Speed Triple 1200 RR. Sjef for Trumph Scandinavia Hasse Näslund tok for seg en og en motorsykkel og fortalte om de viktigste endringer i teknikk og design.

Les flere nyheter her

Endelig i Norge

Vi har sett modellene på EICMA i høst, men det er noe eget å se disse syklene live uten alt for mye oppstyr. Vi vil tro at spesielt Tiger 1200 vil bli en enda skarpere konkurrent til BMW GS/GSA som har vært en bestselger i mange år. Når man setter seg på en av de nye tigrene merker man med en gang at sykkelen er lett å håndtere.

Ved å tilte motoren og flytte den litt lengre fram i ramma har den britiske produsenten fått senket tyngdepunktet ytterlig. Nye Tiger 1200 har også gjennomgått en betydelig slankekur og redusert vekten med hele 25 kilo, hvilket er imponerende i seg selv.

RR kombinert med retro

Nakensykkelen Speed Triple 1200 RS har blitt godt mottatt i Europa, og i år kommer altså RR-versjonen på veien med norske skilter. Med en kåpe i skikkelig retrostil skiller den ser fra mengden. Den røde fargen sørger for at du virkelig blir lagt merke til om du går til anskaffelse av et eksemplar. Fotpinnene er trukket lengre opp -og tilbake og styret er lavere montert en på nakenversjonen. Med 180 hester på bakhjulet blir den heller ikke noe sinke i trafikken.

Selve arrangementet hos CBP ble gjennomført i tre bolker på ca. en time og alle besøkende måtte ha på munnbind under hele seansen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *