Den elektriske prototypen TE-1 til Triumph har gjennomgått tre faser i testingen, og er nå klar for å testes på bane og vei.

Den elektriske satsningen til Triumph er et samarbeidsprosjekt med flere selskaper og det ser ut som progresjonen i prosjektet går raskt. Triumph Motorcycles samarbeider i dette prosjektet med Williams Advanced Engineering, Integral Powertrain Ltd, og WMG på Universitetet i Warwick. Motorsykkelen er testet i benk og nå klar for nye utfordringer.

Les hva vi tidligere har skrevet om denne prototypen

Utviklingen av prototypen er nå over i fjerde fase. I løpet av de neste seks månedene skal motorsykkelen testes på vei og testbane. Til gatekjøring skal blant annet gasspådraget kalibreres, hvor mye kraft og dreiemoment som skal hentes ut, rekkevidde og ikke minst kalibrere de ulike kjøremodusene. På bane vil Triumph nå se nærmene på balansering, akselerasjon, bremsing og generering av strøm ved nedbremsing, i tillegg til Traction Control og Front Wheel Control. Triumph regner med å være ferdig med denne fasen av testingen i løpet av sommeren 2022.

TE-1 ser ut til å bli en godt spekket modell med det ypperste av komponenter. Den vil blant annet få dempere fra Öhlins, Brembo M 50 Monoblock bremser og karbon-belte som sørger for jevn akselerasjon og trygg fremdrift. Slik det ser ut nå satser Triumph på en high-end motorsykkel inspirert av modellen Triple Speed RS.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *