På papiret skal Damon ha de elektriske motorsyklene som yter mest og har best rekkevidde. Motorsyklene er ikke i kommersielt salg ennå, og om de kommer kommer til Norge vet vi foreløpig ikke.
Produsenten hevder de har utviklet elektriske motorer som yter 200 hestekrefter og som skal gi modellen HyperSport en topphastighet på 320 kilometer i timen. Akselerasjonen på elektriske motorsykler er gjerne imponerende i seg selv. Damon hevder modellen HyperSport gjør fra null til hundre på tre sekunder. Hvilket er bra, men ikke ekstremt bra. Sammenlikner vi med Energica Ego RS gjør denne fra null til hundre på 2,6 sekunder. I og med produsenten foreløpig ikke røper vekten på motorsyklene kan det tyde på at de er noe tunge.
Enda en modell
Frem til nå har Damon markedsført modellen HyperSport, men nå viser de også fram en streetfighter de har døpt til HyperFighter. Hvilket er spennende i seg selv. Denne er tunet litt annerledes. Toppfarten er redusert til 275 km/t, men har den samme motoren som HyperSport med 200 hester og dreiemoment på 200 Nm.
Når det kommer til ladetid og rekkevidde går produsenten langt med å hevde at de er best i klassen, men sammenligner vi igjen med Energica kommer de litt til kort også her. Begge modellene kan lades med Type 1, Type 2 og CCS hvilket er veldig bra. Batteriet er på 20 kilowatt og ladetiden med CCS, fra 0 til 80 prosent, skal være 45 minutter. Rekkevidden er oppgitt til å være 320 kilometer ved blandet kjøring.
Damon vil være topp spekket motorsykler med flere kjøremoduser, co-pilot systemer og kameraer foran og bak for å nevne noe. Når det gjelder designet er det vel helle lite å utsette på linjene. HyperSport ser ut til å ha lekre og aerodynamiske linjer og HyperFighter er akkurat så rampete som vi ser for oss at en streetfighter bør være.
På produsentens nettside finner vi ikke alt for mange tekniske detaljer, men det er likevel mulig å reservere et eksemplar.