Med nye farger, stivere felger og bedre elektronikk går KTM inn i et nytt og spennende år med sin minste modell 390 Adventure.

Det er spesielt på løst underlag at man vil merke forskjell på den oppgraderte elektronikken. Street og offroad-modusene har fått bedre Traction Control, og med den nye programvaren vil du få bedre kontroll på hvor mye bakhjulslipp du ønsker i de ulike modusene. ABS bremsesystemet som er levert av Bosh tar også hensyn til hvor mye nedlegg man har.

Felgene på nye 390 Adventure er lettere og skal tåle mer, spesielt på litt røft underlag. Motoren er den samme en-sylindrede fire-taktsmotoren som tidligere. Denne yter 43 hester og leverer et dreiemoment på 37 Nm, hvilket holder om du skal ut på grusveier.

Fjæring og bremser

Bremsene er som forventet på en liten motorsykkel som denne. Foran finner vi en skive som måler 320 millimeter i diameter og en kaliper med fire stempler. Bak finner vi en skive på 230 millimeter og en kaliper med to stempler.

Foran har KTM montert en WP APEX 43 gaffel som har en vandring på 170 millimeter. Bak har denne motorsykkelen en monoshock-demper fra samme fabrikat som har en vandring på 177 millimeter.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *