kawasaki_z900_se-5
kawasaki_z900_se-4
Autodesk VRED Professional 2019.1
Autodesk VRED Professional 2019.1
Autodesk VRED Professional 2019.1
kawasaki_z900_se-6
kawasaki_z900_se-7
previous arrow
next arrow
Shadow

Den japanske produsenten har tatt den populære modellen et skritt videre. Den oppgraderte modellen heter Z 900 SE og har blant annet fått bedre dempere og bremser.

Tekst: Rolf W. Marthinsen Foto: Kawasaki

Z 900 har gjennom mange år vært en potent motorsykkel med gode kjøreegenskaper. Med bedre bremser og dempere vil vi trolig se flere av disse langs veien neste sesong. Foran har SE-utgaven fått oppgraderte dempere som måler 41 millimeter i diameter hvor du kan justere preload og kompresjon. For å gi motorsykkelen et mer ekslusivt uttrykk er opp-ned gaffelen nå også eloksert i gullfarge. Bak finner vi en monoshock-demper fra Öhlins. Denne har et stempel på 46 millimeter er også full justerbar, og har adskilte kamre for gass og olje. Denne demperen har også hydraulisk justerbar forspenning.

De nye bremsene foran er levert av Brembo. Foran finner vi to skiver på 300 millimeter og to M4.32 kalipere med fire stempler hver. I pressemeldingen fra Kawasaki sies det ikke noe om bremsene bak, og vi antar at de er de samme som på den ordinære Z 900. Uansett vil vi tro at oppgraderingen som er foretatt med bremsene er merkbare på kjøreopplevelsen.

SE-modellen har også fått nye ride modes som styrer Tracktion Control og mapping på motoren. Den har også slipperclutch for enklere girskift, og det mulig å kople telefonen opp mot motorsykkelen ved hjelp av appen Kawasaki Rideology.

Z 900 SE vil komme i fargekombinasjonene Metallic Spark Black og Candy Lime Green.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *