Kawasaki lanserer SE-utgave av Z H2

Jeg har tidligere testet Kawasaki Z H2. Et råskinn av en sykkel med 200 hester på bakhjulet. Nå får du den som SE-utgave med enda bedre dempere og bremser.
Foto: Kawasaki.
Z H2 er et sivilisert råskinn. Den kompressormatede rekkefireren maler som en silkemyk katt på lavt turtall, men vrir du litt på rulla, viser den et temperament du sent vil glemme. Slike krefter krever det beste av dempere og bremser. Showa-demperne på Z H2 fungerer svært bra, men på Z H2 SE får du enda bedre dempere gjennom teknologien Kawasaki har valgt å kalle Skyhook.

Skyhook-teknologien sørger for at demperne også justeres når du velger kjøremoduser. KECS, Kawasakis semiaktive elektroniske dempersystem kjenner vi igjen fra andre Kawasaki-modeller.
En motorsykkel med slike krefter fortjener også det beste av bremser. SE-modellen har oppgradert bremsene foran med Brembo Stylema som er av ypperste racing-kvalitet. Kaliperne har fire stempler hver seg og kniper godt på de 320 millimeter store semiflytende skivene. Frambremsens mastersylinder er også kraftigere, og bremseslangene er stålombunnet på SE-modellen.
Utseendemessig skiller ikke SE-utaven seg vesentlig fra standard Z H2. Du får den i de samme fargekombinasjonene og samme instrumentering.
