Honda Hornet med ny parallell-twin motor

New Hornet Concept Update

Vi har tidligere skrevet om utviklingen av nye Honda Hornet. I tillegg til et nytt og friskt design får denne modellen også en splitter ny motor.

Les også: Nye Honda Hornet begynner å ta form

Parallell-twin motoren som skal brukes har et volum på 755 kubikkcentimeter, åtte ventiler og én kamaksel. Hornet har som tradisjon å være en lett motorsykkel, og uten at vi har noe konkret informasjon om akkurat vekt er det all grunn til å tro at den japanske produsenten har hatt mye fokus på vekt når de har utviklet denne motoren.

Veivakselen har en vinkel på 270 grader og skal gi en frisk lyd og virke temperamentsfull. Motoren yter 90,5 hester ved 9500 omdreininger per minutt og har et dreiemoment på 75 Nm ved 7.250 rpm.

– Hornet har alltid vært en spesiell motorsykkel for Honda. Spennede, engasjerende ytelse har alltid matchet vekt og enkel håndtering. Vi har hatt som mål å utvikle en spennende motor med sterkt moment på lavt turtall og som er svært arbeidsvillig i mellomregisteret, sier Hondas test prosjektleder Fuyuki Hosokawa i en pressemelding.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.