Med nye oppdateringer på A2-modellen CB300R er modellkatalogen nå komplett.

I likhet med sine søken har den arvet caféracer-utseendet og blitt et fullverdig familiemedlem, og visst ser den bra ut. Med en lett A2-modell i porteføljen vil vi tro at Honda kan friste flere i den yngre kjøpegruppen. Den har utseende med seg, er lett og godt speck-et.
Med en en-sylindret motor som yter 40 hestekrefter og et dreiemoment på 27,5 Nm har Honda greid å holde vekten lav. CB300R veier nemlig ikke mer enn 144 kilo når alle væsker er fylt. Motoren er utstyrt med en assist/slipper clutch for myk og behagelig giring.
Dempere og og bremser
Demperne på denne modellen er av samme fabrikat som sine søsken. Foran finner vi en opp-nedgaffel fra KYB som måler 41 millimeter i diameter, og bak en monochock-demper som kan justeres i fem trinn fra samme fabrikat.
Foran finner vi også to flytende bremseskiver som måler 296 millimeter i diameter. Disse knipes av to Nissin-kalipere som har fire stempler hver. Bak finner vi en skive på 220 millimeter og en kaliper med ett stempel. CB300R har ABS som styres via en IMU-senosor i sykkelen.
Avansert eketronikk
CB300R har mye spennende elektronikk. Alle lamper er laget med LED-teknologi og den store LCD-skjermen gir deg all nødvendig informasjon. Den er ikke av de høyest i klassen. Setehøyden er på beskjedne 799 ,millimeter og produsenten hevder at tanken, som rommer 10 liter bensin, skal gi 320 kilometer kjørelengde.
MC24-7 kontaktet i dag Kellox for pris, men beregningen er foreløpig ikke klar. Vi oppdaterer artikkelen når pris for det norske markedet er offisiell.