Harley-Davidson med ny og spennende Sportster

Med ny spennede væskekjølt motor skal Sportster S ikke være noe sinke i trafikken. Med et dreiemoment på 127 Nm og 121 hester lukter det tivoli.

2021-06-04MVC_b_D03and41160_HDI
210117_b_UK_1527_HDI
210117_b_UK_1156_HDI
2021-06-02MVC_b0529_HDI
2021 Model Photography. RH1250S
2021 Model Photography. RH1250S
2021 Model Photography. RH1250S
previous arrow
next arrow
Shadow

Harley-Davidson har siden 1957 laget Sportstere i utallige varianter. Nye Sportster S er basert på den nye og spennende motoren Revolution Max og er en helt ny og spennede motorsykkel.

Les flere nyheter her

Det kan se ute om Harley-Davidson virkelig ønsker å være med inn i fremtiden. Med utgangspunkt i den samme motoren som er benyttet i Pan America har produsenten nå laget en høyteknologisk Sportster med både ytelser og prestanda på høyde med sine konkurrenter.

Med å ta utgangspunkt i Revolution Max-motoren måtte hele motorsykkelen designes på nytt. For som i likhet med flere av sine konkurrenter utgjør nå motoren en del av rammekonstruksjonen. Rammekonstruskjonen er en trellisramme i stål, med en MIG-sveiset aluminium midt-konstruksjon. Svingarmen er også i stål og med en lettere motor veien nye Sportster S kun 228 kilo når alle væsker er fylt.

På pairet ser det også ut til at dempere og bremser skal fylle kriteriene for en moderne motorsykkel. Foran finner vi en 43 millimeter opp-ned gaffel som har vandring på 92 millimeter. Demperne er har justerbar rebound og preload. Bak finner vi en monoshock demper som også er fullt justerbar.

I tillegg til å se bra ut er nye Sportster en teknologisk spennende motorsykkel.

Bremsene er vi derimot litt mer skeptiske til. Foran finner vi kun en skive på 320 millimeter med en kaliper med fire stempler. Bak finner vi også en skive som måler 260 millimeter og en kaliper med to stempler.

Spennende motor

Det mest spennende med nye Sportster S er kanskje motoren. Her finner vi den samme motoren som er brukt i Pan America. Riktig nok litt tunet ned, men likevel nok kraft til at dette skal være en motorsykkel med sportslige kjøreegenskaper. Montert i Sportsteren yter Revolution Max 1250-motoren 121 hester. Harley-Davidson har ikke veket fra V-motorprinsippet, men har med denne motoren innsett at væskekjøling har sine fordeler. Motoren har fire ventiler per sylinder, selvjusterende løftere og Semi Dry sumpsmøring. Maks dreiemoment hentes ut ved 6000 omdreininger per minutt og mest effekt yter motoren ved 7.500 omdreininger per minutt. Service intervall er på 8.000 kilometer.

Moderne elektronikk

Som på de fleste av konkurrentene finner vi tre standard kjøre-moduser og et modus hvor du kan sette opp sykkelen slik du selv ønsker. Alle lys er i basert på LED-teknologi og for å gi føreren all tenkelig informasjon har motorsykkelen fått en rund fire-tommers TFT skjerm. Dette gjør noe med helhetsinntrykket og med Harley-Davidsons egen app kan du koble opp telefonen mot motorsykkelen slik at du kan spille av musikk og få opp navigasjon. Vi gleder oss til å teste denne motorsykkelen.

Pris fra 254.900.-

2021 Sportster S – Scotland Photo Shoot

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.