Ducati Diavel – nå også med V-firer

  • Ducati Diavel V4
  • Ducati Diavel V4
  • Ducati Diavel V4
  • hekken er helt spesiell
  • Gjenkjennbar front
  • Ducati Diavel V4

Ducati Diavel V4 er ikke bare en oppgradering, men en helt ny motorsykkel. Lettere og mer potent enn noen gang.

For at Ducati også skal kunne bruke sine V4-motorer i Diavel måtte de starte fra bunnen av da de skulle konstruere ny ramme. Resultatet er spennende og ikke minst 13 kilo lettere enn med den to-sylindrede V-motoren på 1262 kubikkcentimeter. Ni flere hester har den også fått, men dreiemomentet er litt lavere enn tidligere. V-firemotoren gir max. 125 Nm, mens den tidligere motoren spyttet ut 129 Newtonmeter på det meste. Likevel sørger 168 svært potente hester for at nye Diavel ikke blir noen sinke i trafikken.

Fire rør for fire sylindere
Fire rør vitner om at denne også har fått Granturismo V4-motoren.

Modellene Diavel og xDiavel er motorsykler det er lett å legge merke til på grunn av sitt karakteristiske utseende. Selv om Diavel nå har fått ny motor har modellen på ingen måte mistet sitt særpreg. Det brede bakhjulet og den massive fronten gjør modellen fremdeles til en Diavel. En vesentlig forskjell er at på høyre side stikker det nå ut fire eksosrør, mot tidligere to. Den helt spesielle baklykten -som er integrert under setet- sammen med det brede bakdekket (240/45) viser at designerne blant annet har hentet sin inspirasjon fra muskelbiler og dragracing. Både forfra og bakfra oser det testosteron og selvtillit, og null til hundre går unna på under tre sekunder.

Spennende teknologi

De nye lampene foran og bak er selvsagt i moderne LED-teknologi og i tillegg til å se bra ut gir svært godt lys i alle situasjoner.

Også på denne modellen har Ducati valgt å bruke bremser levert av Brembo. Foran finner vi to 330 millimeter store skiver og Stylema kalipere. Foran finner vi en gaffel som måler 50 millimeter i diameter og bak en monoshock-demper. Disse er ikke semiaktive, men fullt justerbare. På sine S-modeller har gjerne Ducati semiaktiv fjæring og vi vil ikke bli veldig overrasket om det snart også kommer en Diavel V4S med denne form for fjæring.

Diavel V4 kommer med moderne elektronikk, en fem tommer stor TFT-skjerm og fire kjøremoduser, Sport, Touring Urban og Wet. Skjermen er Bluetooth-kompatibel slik at du kan styre musikk fra telefonen og få turn-by-turn navigasjon i displayet.

Pris: 358.400.-

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *