Yamaha Ténéré 700 Raid-prototype 2022

Siden lanseringen har Ténéré 700 blitt en real suksess for Yamaha. Over hele Europa har det vært massiv etterspørsel etter den allsidige og smidige adventure-sykkelen.

Pressemelding fra Yamaha

Med den anerkjente og momentsterke CP2-motor, et kompakt chassis og godt med fjæringsvei har Ténéré vist seg å være en sykkel mange førere har ventet på. Dette er en verdig etterfølger til den opprinnelige sykkelen som innledet Adventure-kategorien på 1980-tallet og gjorde drømmen om eventyrreiser til virkelighet for tusenvis av eiere.

Med seriøse oroad-egenskaper har Ténéré 700 gjort det mulig å utforske sin eventyrtrang for mange tusen førere, og å legge ut på lange turer, rally-løp og ekstreme opplevelser. Mange har lagt ned mye tid og krefter i å tilpasse sin Ténéré 700 til sine egne preferanser. De mange historiene deres har inspirert en ny generasjon til å gå ut av komfortsonen og utforske verden bak neste horisont.

Denne stadig voksende bevegelsen har gitt Yamaha inspirasjon til å se på hvordan man kan ta Ténéré 700 et hakk videre, og igjen utforske det legendariske afrikanske ørkenlandskapene som der den opprinnelige Ténéré så dagens lys for over 40 år siden. I dag er Yamaha stolt over å innlede et nytt kapittel i Ténéré-historien med presentasjonen av Ténéré 700 Raid-prototype, som er bygget med omfattende bruk av GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing)- spesialdeler.

Denne høyspekkede Raid-sykkelen er utviklet i Europa av Yamaha med god hjelp fra erfaringene til oroad-førerne Alessandro Botturi og Pol Tarrés. Disse to Yamaha-ambassadørene har foretatt omfattende testkjøring i den marokkanske ørkenen med sikte på å utnytte det fulle Raid-potensialet i Ténéré 700. Dette er bare begynnelsen.

Ténéré 700 Raid-prototype er på full fart mot neste horisont og skriver en ny historie som garantert vil befeste Ténéré-legenden for en ny generasjon adventure-førere.

Tekniske høydepunkter for Ténéré 700 Raid- prototype

Motor

Fullstendig Akrapovič-racingeksosanlegg i titan GYTR ECU
Avansert luftinntak og -lter
48 tenners bakdrev

Stor radiator
Doble kjølevifter
Nytt vannpumpedeksel Ny oljekjøler
Forsterket Rekluse-clutch Todelt clutchdeksel
Ny clutchhendel

Fjæringssystem

48 mm lang gael med 270 mm vandring CNC-gaelkrone
Ny støtdemper bak med 260 mm vandring Ny fjæringslink bak

Bremser

Avansert enkel bremseskive på 300 mm foran Racing-bremseklosser
Oppgradert hovedsylinder på forbremsen
Ny bremsehendel

Stor bremseskive på 267 mm bak.
Ny innfesting for bremsekalipper Stålomspunnede bremseslanger foran og bak

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *