Triumph snart klar med elektrisk prototype

I samarbeid med Williams Advaced Enginering, Integral E-drive og University of Warwick er Triumph nå i gang med å bygge den elektriske prototypen TE-1.

Tegningene viser et spenstig design i sport – roaster segmentet.

Med stadig strengere utslippskrav ser også flere mc-produsenter mot en elektrisk framtid. Om vi liker det -eller ikke- er trolig framtiden elektrisk, også for oss motorsyklister.

Samarbeidsprosjektet om denne prototypen startet i mai 2019, og har så langt fysisk resultert i en motor, regulator, batteri og ramme. Når vi får se den ferdige prototypen sier produsenten foreløpig ikke noe om, men tegningene ser i hvert fall spennende ut.

Konstruksjonen fremstår som moderne. Rammen er minimalistisk, stiv og har i følge Triumph svært lav vekt. Vi kan kjenne igjen trekkene på rammen fra andre produsenter som for eksempel Ducati.

Ramme motor og batteri satt sammen. Nå mangler Triump bare resten.

Motoren har ifølge Triumph lav vekt og skal være svært kraftig. For at at rekkevidden skal bli optimal er motoren væskekjølt, hvilket regulerer varmen bedre og dermed gir batteri og motor optimal effekt til enhver tid.

Tegningene ser tiltalende ut og den ferdige motorsykkelen vil ha lav vekt og svært høy ytelse. TE-1 vil bli en nakensykkel i sport – roadaster segmentet med moderne og spennende linjer.

Før den ferdige motorsykkelen står klar jobber University of Warwick med å kjøre tester i benk og måle resultater. Foreløpig har vi ikke sett noe dato for når prototypen skal være ferdig, men vi vil holde deg oppdatert så snart vi vet mer.

Spennende linjer.
Se videoen Triumph har laget laget om prosjektet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *