I dag har vi hentet et eksemplar av Kawasaki Z H2 SE fra Monsterbike i Drammen. Den har nå fått semiakiv fjæring og mangler vel nå ingen ting for å være en perfekt sykkel i Streetfigther-klassen.

Jeg var så heldig og fikk kjøre Z H2 i fjor, men da hadde den ikke rukket å få semiaktive fjærer. Nå endrer demperne også egenskaper når du velger kjøremodus.
Dette er en råtass av en motorsykkel. Motoren er noe av det råeste jeg har opplevd. Med supercarger kaster denne maskinen deg framover som et prosjektil. Det er så mye krefter at man må være forsiktig når man vrir litt hardt på rulla. Heldigvis er nye H2 SE spekket med elektroniske hjelpemidler som sørger sikkerheten. Betryggende når man har 200 hester på bakhjulet.
I dag er det litt grått og det har regnet et par dager. I enkelte svinger er det litt vått ennå, men ikke verre en at jeg får lekt litt med dette villdyret. H2 virker litt tung til å begynne med, men det tar ikke lang tid før den følelsen er borte. Første turen fra Drammen og hjem, via noen småveier mellom Sande og Undrumsdal, ble svært underholdene og smilet varte gjennom hele lunsjen. Nå er det ut igjen for å fotografere og filme.
Min trofaste fotograf Jon Klasbu møter meg for å ta noen bilder i en sving ved E 18 utenfor Tønsberg. Det blir mange turer fram og tilbake og det er moro å leke seg litt med å legge seg godt ned i svingen. Vi rekker å gjøre oss ferdige før regnet kommer. I morgen blir det litt mer filming før jeg skal levere denne flotte motorsykkelen tilbake til Monsterbike.
Hele testen kan du lese når vi åpner første august. Inntil det; kjør vakkert!